Perkawinan Anak Menteri di Malaysia Masuk Rekor

id malaysia, menteri, pernikahan, perkawinan

 Perkawinan Anak Menteri di Malaysia Masuk Rekor

Kuala Lumpur - Perkawinan anak sulung Ketua Menteri Melaka, Malaysia, Datuk Seri Mohd Ali Rustam tercatat dalam buku rekor Malaysia (Malaysia Book of Records) dengan jumlah tamu terbanyak.

Resepsi pernikahan Mohd Ridwan (26) dan Nur Azieha Mohd Ali (26) yang digelar di Dewan Tun Ali, Bukit Katil, Melaka, Malaysia ini dihadiri oleh 130 ribu tamu.

Media lokal di Malaysia melaporkan, Senin, sertifikat rekor Malaysia diserahkan oleh wakil MBR Zulhairi Md Zin kepada Mohd Ali pada Minggu (30/9) pukul 5.30 petang waktu setempat.

Diantara tamu kehormatan yang hadir adalah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, Yang Dipertuan Negeri Melaka Tun Mohd Khalil Yaakob, Tengku Syarif Temenggung Perlis Datuk Seri Diraja Syed Amir Abidin Tuanku Syed Putra Jamalullail.

Para tamu yang hadir dihibur oleh penyanyi kenamaan Siti Nurhaliza.

Pasangan itu bertunangan pada 3 September 2011 dan acara ijab kabul sudah dilaksanakan pada Jumat (28/9) di Kampung Merlimau Pasir, Jasin.

Moh Ridwan yang bekerja sebagai jurutera merupakan lulusan Fakultas Teknik Elektro dari University of Auckland, New Zealand, sedangkan Nur Azieha yang bekerja sebagai dokter di RS Selayang, Selangor merupakan lulusan Crimea State Medical University, Ukraina. (N004)